Salı, Aralık 26, 2023

My 2023 Selection in Horror


2023'ün en iyi korku filmlerini listeleyen websitelerinin ve eleştirmenlerin yaptığı seçimlerin tamamını izledikten sonra yapmış olduğum, bahsetmeye değer bulduğum filmlerden oluşan listedir. O listelerde yer bulmadığı veya denk gelmediğim için izlemediklerim de illa ki vardır.


İlk 5'e değineceğim sadece:
2. ENYS MEN: Ben bana göre mükemmel bir film çekebilecek kapasitede olsam işte bu filmi çekebilirdim. Tıpkı Ciguli'nin Ciguli benzerleri yarışmasında ikinci olması gibi, benim listemde olması gerektiği gibi ikinci sırada.

3. SKINAMARINK: Filmler de bazen izleyiciden belli bir talepte bulunabilir. Tıpkı çikolatanın sıcak, biranın soğuk içilmeyi istemesi, aksi durumların biraz bokumsu olacağı gibi. Bu film onu sabaha karşı dörtte, uyku arasında, zifiri karanlık ve sessiz bir odada, tek başına izlemenizi istiyor.

4. WHEN EVIL LURKS: Korku filmleri genellikle korkutucu değiller. Bu anlamda otantik bir film olduğunu ve saygıyı hakkettiğini düşünüyorum.

5. BEAU IS AFRAID: Geçen yıllarda "A Fantastic Fear of Everything" adında pek de iyi olmayan bir Simon Pegg filmi gördüğümü hatırlıyorum. Ari Aster, o filmin başarıp teslim edemediği bir fikri güzel aktarıyor. Uzatılmış filmlere çok tahammülüm yok, ancak "hayat bir korku filmidir" fikrini anlatmak biraz ekstra süre gerektiriyorsa anlayışlı karşılamak lazım.

1. HUESERA: Tüm detaylarıyla, bütçesine rağmen şaşırtıcı derecede iyi bir filmdi. Şaşırmak bu yaşta çok sık karşılaşılan bir duygu değil, takdirim biraz da ondan. Kapanışındaki diyalogsuz dakikaları da ayrıca sevdim. Birkaç yıldır benim en iyi korku filmi listelerimdeki en iyi filmlerde hep kadın yönetmenlerin imzası var. Rosemary'nin Bebeği'nden beri bu konuda işlenmiş en iyi film falan diyemiyorum çünkü o filmi hiç izlemedim.

Listenin tamamı / 2023 Best Horror Movies Selection: https://letterboxd.com/gokhantoka/list/2023-gts-selection-in-horror

Hiç yorum yok: